Friday, January 22

home is the best!

di mulakan dengan bismillah dan alhamdulillah..akhirnya berjaya menyiapkan visa semalam. selama ni visa yang ada hanya valid untuk 3 bulan. Once arrived in germany, aku kena apply skali lagi. Leceh la diorang ni. Aku nak datang belajar je pun. Dah nasib jadi pendatang asing.


visa lama yang dah nak expired ahad ni


Pagi pagi lagi dah bangun. pukul 6.30pagi dah gerak dari rumah. najib siap bawak bekal selimut..haha.Kalau aku nak bawak bekal food lagi penting. tapi ikut priority masing masing la kan =D

Awal awal lagi dah kena bagun sebab member coursemate cakap kena pegi awal awal even ada yang pegi pukul 4.30 pagi pun beratur dah panjang nak rebut nombor. Kalau pegi lambat takut nombor dah habis. Banyakla petua petua yang diorang bagi kat aku, kat mana nak beratur, nak lari pi kaunter mana amik nombor, plan susun atur kaunter ikut surname semua diorang lukis bagi kat aku so that bila pintu masuk di buka takdala terpinga pinga nak amik nombor kat mana segala.

Berbalik cerita pagi tu...

ok semua dah ready?mari mula..

on the way nak pegi tempat tu, seorang perempuan tegur kami. Apa yang dia cakap dengan najib aku pun kurang pasti..ececehceh kau ni emy kurang pasti ke tak faham..iyela Robert baru ajar sampai Kapitel 5, nanti dah masuk Kapitel 10 baru boleh faham..=D

rupa rupanya hari khamis dia buka pukul 10pagi. Ya Allah awal lagi ni takkan nak tunggu jugak maka terus kami pulang semula ke rumah. Pukul 8.30 pegi lagi. Sampai ja kat situ dah ada orang beratur. Tak sepanjang yang aku bayangkan. Dalam 10-15minit beratur diorang panggil student dan EU masuk dulu.



Alhamdulillah
terus dapat nombor kat depan pintu tak perlu rebut rebut seperti yang digambarkan oleh kawan kawan
macam biasala dah dapat nombor pun kena tunggu lagi
1.30pm baru siap 4 jam jugak la kena tunggu



visa baru yang valid hingga tamat pengajian..syukur alhamdulillah


*****

hujan emas di negeri orang hujan batu di negeri sendiri..baik lagi negeri sendiri..

tiba tiba aku rasa rindu keluarga.
kalau kau jadi aku pun tentu rasa yang sama..bila kau ada keluarga yang happening, sporting, gila gila segala..tak mungkin kau tak rindu mereka..

aku rindu..

1.beloved mak ayah yang sporting, best in the world!!!!!!anak manala yang tak sayang mak ayah kan?
2.responsible big brother walaupun selalu suruh buat air teh kalau balik taiping...=D tapi takpa kau mintak lah apa apa pun mesti dia bagi dari kecik sampailah dah kawen..don't mess with me..kau jangan buat hal..ni bonzer keluarga pak mat
3.kak ija yang sanggup bagi apa yang dia ada..kalau dia kaya aku rasa jusco desa tebrau pun dia bagi kat aku..
4.kak cik kaki ukur supermarket yang sporting..kalau dia balik taiping satu rumah kecoh gelak tak habis..
5.abang cu yang nampak pendiam tapi penyayang orangnya
6.nani yang selalu rindu kat aku sebab tu aku pun rindu kat kau!hang ni syurga la..trademark dia!

.mana boleh tak rindu bila kau ada keluarga besar yang happening yang kau dah 5 tahun duduk jauh dengan mereka...


ok tu ja yang aku rindu..takda orang lain dah selain dari mereka


ohoh..

lagi satu

mestila rindu noin jugak =D

p/s:hari ni nak pegi hard rock cafe beli t-shirt untuk orang orang kesayangan di atas!kalau nak pesan pun boleh juga





2 comments:

Hacked by w3d0z said...

sbr emy!

ingt ko ade suami di sisi! =p

aah keluarga emy sgt meriah!

smpai leh jdk geng laa..

msh tringt cite taiping hrtu..=)

miss u too!

Zu Nurain Ahmad said...

haha baru nak merajuk!

ok tambahan,saye nk baju i love berlin =p