Sunday, January 17

living in the past....

*as requested*

kehadapan teman teman ku yang berada nun jauh di seberang sana
aku harap agar kamu semua sentiasa berada dalam keadaan yang sihat
yang sedang belajar memandu pastikan pakai tali pinggang keledar, yang sedang mengajar walaupun yakin pastikan betul =p, yang dah pandai memandu nanti sila ambil aku kat KLIA bulan 3 nanti inshaAllah balik kahwin lagi..tak habis habis dengan kahwin aku ni..

macam mana nak aku mulakan tentang kisah study aku kat sini
aku sendiri pun tak pasti
 


*study*


yang aku tahu tak sebest zaman UG, mana taknya kau takkan boleh bermain main seperti dulu. Contoh main main yang kita wajib buat, kalau ada gap kelas sejam dua sempat lagi nak tabur duit sepanjang city paling cikai pun kat primark. Kalau kat sini jangan harap la gap 2-3 jam pun kau tunggu la kat uni sampai kelas seterusnya.

lagi yang aku nak cerita kat sini pasal kelas. Kelas pukul 8pagi perkara biasa kat sini. Kalau kat UK kelas mula pukul 8pagi aku rasa semua student pun buat tunjuk perasaan dah gamaknya paling koyak pun terus mogok tak pegi kelas. Bayangkan kelas satu block 1 jam. Satu module 6 credit makanya seminggu lecture 2 jam, seminar 2 jam, lab lagi 2+ jam.Assignments every week wajib ada plus lab report, presentation, ada lagi mak nenek yang lain, nak cerita pun dah penat. Lecturer ni engat aku amik 1 module je ke setiap sem. Kejam betul. Tak sempat aku nak shopping rehat.

Pasal exam pulak so far yang aku ambil tahu 1 module 4jam. Jangan kau mimpi nak buat past years paper last minute macam dulu dulu..

Ya Allah..Indah betul zaman dulu...living in the past najib kata aku ni..

itu belum masuk lagi cerita pasal journey to the class. Jauh non. Aku kena jalan, naik train, naik bas, jalan lagi baru sampai lebih kurang 30-40minit. Tengokla nanti aku beli basikal vw beetle, akan ku rempit satu Berlin.

nasib baik coursemate mesra alam gila walaupun kadang kadang rasa macam kat Mumbai, kadang kadang sampai Mexico, Taiwan pun selalu jugak.let alone from indonesia, libya, tehran, turki, nigeria dan banyak lagi...owhh tapi kan ada seorang nigerian ni grad sheffield jugak. Tak sangka boleh jumpa kat sini.






tapi mesti ada kebaikan untuk setiap kesusahan.


kau ni emy..semua nak senang susah lah!

kawan-kawan sekalian, masa sangat mencemburui kita, jadinya saya berhenti di sini dulu. Kena sambung buat kerja tido.

salam.



7 comments:

Hacked by w3d0z said...

akhirnya kau bercerita jugaks =)

huhuuh what a struggle life yeah? hurm..

yup, insya Allah u can do it! =)

zaman dulu-dulu itu sudah berlalu..

maka di sini, semua orang berada di destinasi masing-masing...

bagi menjalani kehidupan seorang hamba Allah..

tidak kira di mana shj mereka berada!

all the best Emy! =)

jumpa Mac ni!insya Allah

Anonymous said...

emyyy, zaman dulu2 bole ponteng kelas, sekarang tidak. zaman dulu2 bule tanye je, sekarang org yg tanye kene jawab. zaman dulu2 pegi kelas tyh prepare ape2, duduk ngn dengar je, skrg kene stadi bersungguh2 seblom pegi kelas... huhu, memang dulu lg indah! :D

Anonymous said...

emyyy, zaman dulu2 bole ponteng kelas, sekarang tidak. zaman dulu2 bule tanye je, sekarang org yg tanye kene jawab. zaman dulu2 pegi kelas tyh prepare ape2, duduk ngn dengar je, skrg kene stadi bersungguh2 seblom pegi kelas... huhu, memang dulu lg indah! :D

Anonymous said...

kak emy..bertahan!!
rindu nya kak emy n kak muni gelak, rindu kak elly yang asyik masak, rindu kak ati yg comel jugak..

azian said...

Anonymous nie mesti...madam muni kan??hahahaha~

xleh bayangkan kak muni mengajar~

kak emy, all d best!!! kami nk baby!!!hehehe...hahahah

Emy Ahmad said...

elly sbb rindu korang aku tulis nie

ati,dah pandai ke belum student2 ko dengan teori2 baru yang kau ajar diorang =p

aku harap muni tak lambat datang kelas ataupun tertdo..senyap je die sekarang..mentang mentang dah ramai student..ko jangan lupe sape yang slalu masak maggi kegemaran kau balik kelas dulu..student kau boleh buat??

eica kak emy nak kek weekend at sheffield nanti tau..pastu nak tumpang tdo 5 filey jugak..hehe..boleh kah?

uitt aziannn..nak baby pulak diyer org suh kawin awal tanak =D

Zu Nurain Ahmad said...

ye betull kami mahu babyyyy! =D

Kakak,

'Sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan.
Maka apabila engkau telah selesai (dari sesuatu urusan), tetaplah bekerja keras (untuk urusan yang lain).
Dan hanya kepada Tuhanmulah engkau berharap.'
[Al-Insyirah 6-8]


Sebab awak mampu la awak diuji begitu =)

aaaa tak acii awak balikkk.
bawakkan miloooo nanti =p